Το Φιστίκι

ηλε-περιοδικό ευτράπελης ύλης, φωταδιστικό και κουλτουριάρικο

Τα ερωτηματικά ενός αγανακτισμένου ταξιτζή

Posted by tofistiki στο 02/08/2011

«Μηδενί δίκην δικάσης, πριν αμφοίν μύθον ακούσης», έλεγαν οι Αρχαίοι ημών… Και ακολουθώντας τη συμβουλή τους, προσπαθήσαμε να ακούσουμε τη φωνή ενός νέου επαγγελματία του κλάδου. Αφορμή για το σημείωμά μας αυτό στάθηκε η επιστολή ενός ιδιοκτήτη ταξί, που μας την έστειλε με το Διαδίκτυο, και την οποία παραθέτουμε αυτούσια.

Δ. και Α.Σ.

 

Μπήκα στον χώρο του ταξί πολύ πρόσφατα – μόλις 1 χρόνο πριν. Κατά τη γνώμη μου η απεργία μας είναι πολύ-πολύ λογική και αναμενόμενη, με δεδομένο ότι η λογική της πλήρους απελευθέρωσης, χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια και της αναρχίας του κ. Ραγκούση, στο χώρο των ταξί, ήταν αναμενόμενο ότι θα είχε τέτοια αποτελέσματα.

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι αυτό που γίνεται τώρα με τους ιδιοκτήτες των ταξί είναι η αρχή του τι θα επακολουθήσει τον προσεχή Σεπτέμβρη, από όλες τις κοινωνικές ομάδες (ανεξάρτητα από πολιτική και κοινωνική θέση, εργασία κλπ). Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι εδώ και πάρα πολύ καιρό.

Ο χρόνος που επιλέχθηκε από τον υπουργό, εν μέσω τουριστικής περιόδου, δεν νομίζω ότι είναι τυχαίος και δεν έχει καμία λογική. Επιπλέον, έχω βαρεθεί να ακούω τα παπαγαλάκια των περισσότερων ΜΜΕ για το κακό που γίνεται στον τουρισμό με τις εικόνες ντροπής που κάνουν το γύρω του κόσμου… και σας παρακαλώ λύστε μου μία απορία.

Γιατί αυτές οι εικόνες (κλείσιμο λιμανιών, αεροδρομίων κλπ) κάνουν κακό στον τουρισμό, και δεν κάνουν κακό οι εικόνες που επίσης έκαναν το γύρω του κόσμου με τα χιλιάδες χημικά που έριξε η αστυνομία στην πλατεία Συντάγματος, σε απλούς πολίτες, οικογενειάρχες, γυναίκες, παιδιά κλπ, πριν λίγο καιρό, με σκοπό να διαλύσουν την οποιαδήποτε αντίδραση των απλών πολιτών ??? Αυτές τις εικόνες δεν τις βλέπουν οι τουρίστες ??? Υπάρχει λογική απάντηση??? Προφανώς δεν υπάρχει…

Επίσης, τι άλλαξε και έχουμε τέτοιες αντιδράσεις (με το διάταγμα Ρέππα, υπήρχε συμφωνία ιδιοκτητών ταξί, υπουργείου οικονομικών, υπουργείου μεταφορών και τρόικας)? Η κόντρα Ρέππα -Ραγκούση μου θυμίζει τα παιδικά μου χρόνια, μα είναι αδιανόητη για «πολιτικούς άνδρες».

Ίδια κυβέρνηση, ανασχηματισμός, αλλαγή προσώπων, ίδια πολιτική(???) και αποτέλεσμα ένα απέραντο μπάχαλο. Φανταστείτε να άλλαζε και η κυβέρνηση ολόκληρη. Ένας απλός ανασχηματισμός ήταν….

Η παράδοση του ταξί στα καρτέλ ελπίζω να μην περάσει για το καλό όλων μας. Ο πολίτης δεν θα έχει απολύτως κανένα κέρδος από το μονοπώλιο. Κανένα μονοπώλιο δεν ωφέλησε ποτέ κανένα.

Το ταξί στην Ελλάδα είναι μέσο μεταφοράς και έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί παράλληλα με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ως βοηθητικό μέσο (άλλωστε ήδη τις τελευταίες ημέρες πχ στο Χαϊδάρι που ζω έχουν καταργηθεί 4 λεωφορειακές γραμμές – τις συνέπειες αυτής της αλλαγής θα τις δούμε το Σεπτέμβρη – και γραμμές καταργήθηκαν και σε άλλες περιοχές τις Αττικής). Άρα το ταξί είναι αναγκαίο.

Όλες οι αλλαγές βλέπετε γίνονται Ιούλιο – Αύγουστο μέσα στο καλοκαίρι, είτε είναι στα μέσα μεταφοράς, είτε στην παιδεία, υγεία κλπ.

Δεν είναι ύποπτο αυτό από μόνο του??? Αλλαγές στην παιδεία πχ με κλειστά σχολεία και πανεπιστήμια μέσα στο καλοκαίρι. Έξυπνη κίνηση της κυβέρνησης. Συγχαρητήρια στους εμπνευστές.

Συνεχίζουμε τον αγώνα μας, στα πραγματικά δίκαια αιτήματα μας. Για ένα καλύτερο αύριο για εμάς και τα παιδιά μας. Τα έχουμε χάσει όλα, δεν έχουμε να χάσουμε κάτι ακόμα…

Όσον αφορά στο οικονομικό μέρος που είναι και το πολύ σημαντικό. Μία άδεια ταξί κόστιζε μέχρι και ένα χρόνο πριν, περίπου 170.000 – 200.000€. Σήμερα, μετά την «επέμβαση» του υπουργού κοστίζει μόλις 3.000€.

Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι έχουμε χάσει ένα τεράστιο ποσό. Ειδικά δε, όσοι έχουν αγοράσει την άδεια μέχρι και 5 χρόνια πριν, ούτε καν απόσβεση δεν έχουν κάνει (και ούτε πρόκειται να κάνουν ποτέ)! Οι περισσότεροι έχουν πάρει δάνειο από τράπεζα και φυσικά έχουν βάλει υποθήκη το σπίτι τους. Η υποκρισία είναι ότι όλοι γνωρίζουν πόσο άξιζε μια άδεια ταξί, αλλά στα συμβόλαια το ποσό που φαίνεται είναι γελοίο, πραγματικά γελοίο. Άρα η αξία της άδειας δεν αναγνωρίζεται από καμία τράπεζα και συνεπώς χρειάζεται να υποθηκεύσει κάνεις κάτι άλλο, πχ το σπίτι του. Αν η αξία της άδειας φαινόταν κάπου νόμιμα, τότε θα μπορούσε κανείς να υποθηκεύσει την ίδια την άδεια. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι όσοι έχουν αγοράσει την άδεια, έχουν πληρώσει ένα τεράστιο ποσό και θα πληρώνουν επίσης μία τεράστια δόση για την αποπληρωμή στην τράπεζα για πάρα-πάρα πολλά χρόνια…

Έρχεται λοιπόν ο κ. Ραγκούσης και «πουλά» την άδεια 3.000€..- ο απόλυτος λαϊκισμός- γιατί να μην μπορούν όλοι να αποκτήσουν μία άδεια ταξί??? οι άνεργοι κλπ…

Πως λοιπόν να μην αντιδράσουμε? Τι άλλο έχουμε να χάσουμε?

Σημαντικό επίσης στοιχείο είναι ότι αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στην Αττική 13.500 νόμιμα ταξί και φυσικά η δουλειά έχει φτάσει στα τάρταρα (με δεδομένη την οικονομική κρίση). Τι θα γίνει λοιπόν αν αύριο με τις αποφάσεις του κ. Ραγκούση κυκλοφορήσουν στο δρόμο 5.000 νέες άδειες ταξί….

Κανείς δεν θα έχει δουλειά…κανείς! Και αυτό είναι βέβαιο!

 

Advertisements

2 Σχόλια to “Τα ερωτηματικά ενός αγανακτισμένου ταξιτζή”

  1. Αυτό με τα καρτέλ, δεν το έχω πολυκαταλάβει…

    Όπως δεν έχω καταλάβει γιατί οι ίδιοι επαγγελματίες δεν αντιδρούσαν όταν όλοι έπαιρναν διπλές και τριπλές ‘κούρσες’ (αν δεν το κάνουν ακόμα), αφού έτσι έκλεβαν την αμοιβή του επερχόμενου (συναδέλφου τους)…

    Από την άλλη έχω ακούσει ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι αυτοκινητιστές εκμεταλλεύονται διαδρομές που δεν υπάρχει συγκοινωνία, αλλά αυτό το έχουν καταφέρει οι ίδιοι σε συνεννόηση με εκείνους που έχουν την αρμοδιότητα…

    Επίσης αν κατάλαβα καλά, τα 170.000 ήταν »μαύρα», αφού όπως αναφέρει στην επιστολή δεν φαίνονταν πουθενά. Σωστά; Δεν αναφέρει όμως το φαινομενικό ποσό…

    Τελικά τι είναι πιο δίκαιο;
    Να πληρώνει κανείς έως 200.000 παράνομα και να μην κάνει απόσβεση, ή να πληρώνει 3.000 νόμιμα και να απολαμβάνει τα κέρδη του συντομότερα;

    Είναι σαν να μην διαμαρτύρεται κάποιος που αναγκάζεται να πληρώσει «αέρα» για να νοικιάσει ένα κατάστημα, αλλά διαμαρτύρεται όταν ο νόμος τον καταργεί και δεν μπορεί να τον πουλήσει αργότερα αν και όταν χρειαστεί..!

    Μήπως η παρανομία και η παρατυπία μας ταιριάζει τελικά περισσότερο;

    Δεν γνωρίζω, αναρωτιέμαι…

  2. Γ. Καζάκος said

    Το θέμα με τα ταξί δεν είναι τόσο απλό όσο θέλουν να το παρουσιάζουν οι φίλοι ταξιτζήδες. Δεν πρόκειται για διαμάχη μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων αλλά για διαμάχη μεταξύ κυβέρνησης και ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ. Αν μια άδεια ταξί κοστίζει 200.000 ευρώ και απαιτεί 5 χρόνια για να αποσβεστεί, σημαίνει ότι το ετήσιο καθαρό εισόδημα (μετά την αφαίρεση του κόστους λειτουργίας – βενζίνες, ασφάλειες, βλάβες κ.λπ.) θα πρέπει να κυμαίνεται από 60 έως 80.000 ευρώ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ (40.000 για την απόσβεση και 20-40.000 για να ζήσει ο ιδιοκτήτης και ένας οδηγός). Πρόκειται δηλαδή για μια κανονική μικρή επιχείρηση την οποία αρκετοί ιδιοκτήτες έχουν μετατρέψει σε ΜΕΣΑΙΑ, αποκτώντας με τον καιρό πολλές άδειες και έχοντας στη δούλεψή τους (δηλαδή στην εκμετάλλευσή τους) 4-6 και περισσότερους οδηγούς. Τώρα, οι μικροί αυτοί επιχειρηματίες (κακοί επιχειρηματίες οι περισσότεροι, κατά γενική ομολογία) θα φαγωθούν από μεγαλύτερους ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΕΛΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΛΑΧΝΑ ΤΟΥΣ (και όχι κατ’ ανάγκη από ξένους), όπως ακριβώς έγινε με τα μικρά μπακάλικα της γειτονιάς που χάθηκαν μπροστά στην επέλαση των σούπερ-μάρκετ. Αυτός είναι ο καπιταλισμός και δυστυχώς δεν υπάρχει τρόπος να υποστηριχθούν τα συμφέροντα των ταξιτζήδων, όπως δεν υπήρξε και στην περίπτωση των μπακάληδων. Ο αγώνας τους δεν αφορά τους άλλους εργαζόμενους που χτυπιώνται από την κρίση και την κυβερνητική πολιτική, τα συμφέροντά τους δεν είναι κοινά. Με αυτά τα δεδομένα, όσο πιο γρήγορα προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση τόσο το καλύτερο γι’ αυτούς. Αλλιώς, βλέπω την κυβέρνηση να στέλνει τους ράμπο της οικονομικής αστυνομίας για να ελέγξει τη νομιμότητα των χιλιάδων μεταβιβάσεων που έχουν γίνει χωρίς καταβολή των αναλογούντων φόρων. Και τότε θα χάσουν και τα αβγά και τα καλάθια!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: