Το Φιστίκι

ηλε-περιοδικό ευτράπελης ύλης, φωταδιστικό και κουλτουριάρικο

Σύκα, καλοκαιρινή λατρεία!

Posted by tofistiki στο 19/08/2010

Το χαρακτηριστικότερο μεσογειακό καλοκαιρινό φρούτο είναι χωρίς αμφιβολία, το θεϊκό καρπούζι αλλά τα σταφύλια και τα σύκα είναι οι παρηγοριά μας όταν αρχίζουμε να μετράμε τις καλοκαιρινές μέρες αντίστροφα 😦

Σταφύλια δεν αξιώθηκα ακόμα να φάω της προκοπής, αλλά σύκα, έχω την τύχη να έχουμε μια γριά συκιά στην αυλή και τα έχω τσακίσει! Δεν ξέρω αν την φύτεψε ο παππούς μου ή αν τη βρήκε εδώ, είναι πολύ γριά και ταλαίπωρη και δεν κάνει κάθε χρόνο καλά σύκα, φέτος όμως ήταν πολύ καρπερή!

Ο παππούς μου ο Νίκος, μεταξύ πολλών άλλων, ήταν φανατικός …συκοφάγος και πολύ εφευρετικό μυαλό, είχε λοιπόν ένα μυστικό όπλο για να κόβει τα σύκα που δεν φτάναμε ούτε με σκάλα. Η κατασκευή του είναι απλούστατη και τα υλικά ευτελή, αλλά κάνει σπουδαία δουλειά και κάθε χρόνο που φτιάχνω το συκοκόφτη, θυμάμαι και μακαρίζω τον παππούλη μου.

-Θα χρειαστείτε ένα κοντάρι ή καλάμι, κάτι μακρύ τέλος πάντων (ανάλογα και με τη συκιά σας, εγώ φέτος έβαλα ένα κοντάρι σκούπας) και ένα κονσερβοκούτι (μην πάει το μυαλό σας στο κακό, σύκα θα κόψουμε! :-)).

-Θα ανοίξετε 2 ζευγάρια τρύπες στο πλάι του κουτιού (με ένα καρφί π.χ.) και θα στερεώσετε πολύ σταθερά το κουτί στην μια άκρη του κονταριού, με το άνοιγμα προς την άκρη (βλέπε εικόνα)

Ο παππούς μου το κάρφωνε, γιατί χρησιμοποιούσε καλάμι, εγώ το στερέωσα με δεματικά και έγινε πολύ σταθερό.

-Με κοφτερό ψαλίδι για μέταλλα (ή κόφτη ή κοφτερό κλαδευτήρι) θα αφαιρέσετε από το χείλος της κονσέρβας ένα V, ούτε πολύ μεγάλο ούτε πολύ μικρό  με προσοχή ώστε να μην διπλώσουν τα χείλη του V, θέλουμε να είναι κοφτερά.

Αυτό ήταν! Έχετε ένα ιδανικό εργαλείο για να φτάνετε και να κόβετε τα σύκα χωρίς να πέφτουν κάτω! Θέλει λίγο εξάσκηση αλλά άμα πάρετε το κολάι είναι παιχνιδάκι!

Προσοχή όμως! Μακρυά από τα παιδιά, γιατί κόβει και δαχτυλάκια! 😦

—————————————————————————————————————————————————————————————-
Θυμήθηκε, κατασκεύασε, έγραψε και φωτογράφισε η Λένα
(κι έφαγε και τα σύκα! :-))
.
8 Σχόλια to “Σύκα, καλοκαιρινή λατρεία!”

  1. voulagx said

    κ. Σαραντάκο, ευχαριστώ πολύ για την ιδέα του συκοκόφτη! Ό,τι πρέπει για την συκιά που έχω στον κήπο του πατρικού μου και που φέτος έχει μπόλικη παραγωγή. Να ‘στε καλά!

    • tofistiki said

      Χαίρομαι που σου φάνηκε χρήσιμο κι άλλοι φίλοι μου το είπαν! Σου πέτυχε;
      Εγώ το φτιάχνω κάθε χρόνο γιατί βρωμίζει και «στομώνει».
      Να ‘σαι καλά!
      (Λένα Σαραντάκου)

  2. Κατερίνα Τοράκη said

    Μίμη, εμείς στην Κρήτη έχουμε και τα παπουτσόσυκα (φρακόσυκα, κλαπουτσόσυκα, παυλόσυκα, αραπόσυκα, fig de barbarie για τους Γάλλους) και βρήκαμε ένα αντίστοιχο εργαλείο – κουπί για να τα μαζεύουμε. Θα σου στείλω φωτογραφίες. Παπυτσόσυκο, το φρούτο μας του καλοκαιριού!

    • tofistiki said

      Πολύ θα χαρώ να μου δώσετε οδηγίες για να καθαρίζω τα φραγκόσυκα! Ο παππούς ο Νίκος το ήξερε καλά το …άθλημα, η Μάνη είναι γεμάτη σύκα, αλλά εγώ δεν το θυμάμαι, δυστυχώς. Στείλτε φωτογραφία του εργαλείου να τη δημοσιεύσουμε! Και η Αίγινα έχει πολλά φραγκόσυκα αλλά δεν τα τρώμε…
      Λ.Σ.

  3. Πολύ καλό το εργαλείο! Ειδικά αν η συκιά είναι του γείτονα και μπαίνει στο οικόπεδό σου πάνω από τον φράχτη, οπότε δεν φτάνεις καλά τα σύκα στην άλλη πλευρά (που έτσι κι αλλιώς θα σάπιζαν γιατί ο γείτονας λείπει).

Σχολιάστε

 
